Thumbs up! en lief lachen! - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Saskia Kruter - WaarBenJij.nu Thumbs up! en lief lachen! - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Saskia Kruter - WaarBenJij.nu

Thumbs up! en lief lachen!

Door: SaskiaKruter

Blijf op de hoogte en volg Saskia

22 Juni 2012 | Hongarije, Boedapest

Vorige week donderdag begon zo ongeveer met de gedachte "oh, ik heb niet echt een plan voor vandaag.... hmmm... pizza deeg maken en wat boodschapjes doen en verder maar zien waarmee ik me mag vermaken". Relax dagje tegemoet dus. Een uur of twee later vroeg ik mezelf - vergezeld van een lichte paniek aanval - af “waarom moest ik nou denken dat het een relax dagje zou worden, dat ik weinig te doen had en bang was mezelf te vervelen….” Namelijk, net toen ik het tijd vond worden om eens een boodschappenlijstje te maken en over de lunch na te denken, pen en papier pakte en een dropje in mijn mond stopte, voelde ik ineens iets hards in dat dropje… oh jee… wat is dat?? NEEEEE vulling eruit!!!! Na enkele ‘horrorverhalen’ over Hongaarse tandartsen zei ik nog tegen iemand, ik hoop 1 ding…. Dat ik hier in Hongarije NIET naar de tandarts hoef!!!
Mijn eerste gedachte, geloof het of niet, zou ik een vlucht kunnen boeken voor het weekend? En hoelang kan ik rondlopen met een vulling eruit? Overreactie?? Hmmmm… Goed, ik dus bellen, Viki, Barka (mensen van Egyesek)… geen gehoor. Nog een keer bellen…. Niks…. Online facebook, gmail proberen, Tomi reageert…. Weet jij een GOEIE tandarts hier… Hij: “het is 10 jaar geleden dat ik voor het laatst naar de tandarts ben geweest” AHHHHHH!!! Zijn er mensen op kantoor? Ja? Ok, ik kom eraan. Daar vond ik de mensen die ik eerder had proberen te bellen, die wel iets wisten en me vervolgens heel geduldig hebben geholpen om een afspraak te maken bij een goeie tandartspraktijk. Nou… ik was een beetje gekalmeerd, maar nog steeds niet blij. Volgende ochtend half 10 naar de tandarts. Ik moet zeggen toen ik binnen kwam voelde ik me meteen op mijn gemak. De receptioniste sprak uitstekend Engels, ik denk dat ze zelfs van Britse afkomst is of zoiets. De praktijk zag er heel goed en netjes uit. En toen kwam er 1 van de tandartsen voorbij lopen. Hey… die is leuk :) :) Misschien wordt dat wel mijn tandarts?? Guess what :) :) Jonge vent, heel aardig, vriendelijk, sprak goed Engels en heeft me heel netjes behandeld. Hij zei dat het er op zich allemaal goed uitzag, alleen er was 1 gaatje dat eigenlijk wel gefikst moest worden. ‘Kan het wachten?’ ‘Nou, dat is aan jou, maar hoe eerder hoe beter’ ( Ik voel me comfortabel hier, vertrouw de zaak wel, AXA betaald en als ik naar jou kijk vind ik het eigenlijk helemaal niet erg om terug te komen!! :)) ‘Ok, plan maar een afspraak’. Met als gevolg dat ik afgelopen woensdag stiekem erg vrolijk terug ging naar de tandarts, om in mijn mond te laten prikken, te laten boren en een paar uur met een verdoofde bovenlip en neus rond te lopen. Kennen jullie dat liedje? Het is altijd lente, in de ogen van de tandartsassistente… Nou met een leuke tandarts werkt het net zo :) :) HIHI

Verder in het kort..
Afgelopen vrijdag hebben we het afscheidsfeestje gehad van Eymeric. Hij en ik hadden samen minipizza’s gemaakt. Erg geslaagd en nu heb ik het eindelijk een keer geprobeerd (al zoooo vaak over gedacht). Het feestje was redelijk rustig, maar wel erg gezellig. Het is raar nu dat hij weg is en we praten nog steeds over ‘Eymeric’s room’, terwijl Pedro er nog niet helemaal ingehuist is, maar wel vaak hier is nu. In elk geval, een leuk afscheid, geen tranen, en ik zal m best missen de resterende tijd hier.

Gisteren heb ik kennis gemaakt met Noémi. Ze gaat in september met haar gezin voor 6 maanden naar Nederland. Ze heeft eerder wel wat Nederlandse lessen gehad en ik ga haar nu ter voorbereiding helpen, lesgeven… Vandaag heb ik haar weer gezien voor laten we zeggen de eerste les. Ik had een tekst voorbereid en huiswerk met werkwoordsvervoegingen. Anyway, ze is heel gemotiveerd en zegt een snelle leerling te zijn en ik op mijn beurt ben ook heel gemotiveerd en heb er dus veel zin in. Gisteren avond 2 uur achter de pc gezeten om de les van vandaag voor te bereiden :) :)

Morgen gaan Vaida en ik samen op avontuur!!! Er staat een weekend gepland met de mensen van Egyesek bij het Balaton meer. Ons plan is om morgen rond 8 uur te vertrekken, een goeie ‘spot’ te vinden en dan daarheen te liften :) Ben benieuwd hoe het zal gaan. Schijnt dat het hier wel goed te doen is, het is zaterdag ochtend, 2 meiden en het is grotendeels een rechte lijn over de snelweg van waar we starten tot aan het Balaton meer. Het is ongeveer 1,5-2 uur rijden naar waar we uiteindelijk heen moeten, dus ik hoop rond een uur of 12 daar te zijn en dan lekker een dagje te kunnen zwemmen. Het is de afgelopen dagen echt enorm warm geweest hier. Ik denk wel 36 graden en afkoelen in de nacht??? NOT! Afgelopen nacht om half 4 lag ik in mijn bedje voor de open raam te genieten van het onweer en de stortregen. Dus vandaag was het wat beter uit te houden. De voorspelling voor de komende dagen? Half bewolkt en slechts 28 graden… Thank you!

Een warme knuffel uit het oosten!

  • 22 Juni 2012 - 19:58

    Lieke:

    Aj, tandarts. Gelukkig dat je zo'n leuke had gevonden.

    Enneh, over die warmte, alle graden die je over hebt, mag je best naar Nederland blazen hoor, wij komen hier tekort ;)

  • 24 Juni 2012 - 20:21

    Mama:

    Mooi verhaal Saskia!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hongarije, Boedapest

Vrijwilliger in Boedapest

Recente Reisverslagen:

01 September 2012

Countdown started......

22 Juni 2012

Thumbs up! en lief lachen!

10 Juni 2012

Plannen en verwachtingen??

01 Juni 2012

Budapest, hoofdstuk 3

27 April 2012

Hello again!!
Saskia

Actief sinds 07 Okt. 2011
Verslag gelezen: 421
Totaal aantal bezoekers 65483

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2011 - 30 September 2012

Vrijwilliger in Boedapest

Landen bezocht: