Budapest, hoofdstuk 3 - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Saskia Kruter - WaarBenJij.nu Budapest, hoofdstuk 3 - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Saskia Kruter - WaarBenJij.nu

Budapest, hoofdstuk 3

Door: SaskiaKruter

Blijf op de hoogte en volg Saskia

01 Juni 2012 | Hongarije, Boedapest

Het derde en laatste deel van mijn EVS is aangebroken. Of… zo voelt het in elk geval. :D

De training in Hollókõ 3 weken geleden was super. Vond het sowieso erg fijn om na zo’n lange tijd weer een synergy training te kunnen doen en ik merk dat het me gewoon erg goed doet en bij me past. We hadden een erg leuk team, dus naast lange intensieve en interessante dagen, was er ook heel veel ruimte voor gewoon simpel lol hebben met elkaar. Als ik er zo over nadenk, best bijzonder dat een bezigheid waar iedereen heel erg serieus in is en serieus neemt, zo goed samen gaat met enorm veel plezier.

Na de training heb ik het eerste weekend visite gehad van Lieke en Steven, die helemaal met de auto hier naartoe zijn gekomen!!! En afgelopen weekend was Remco hier (voor de tweede keer :), maar geen werk deze keer). Ik moet zeggen dat ik het echt heel erg leuk vind en op prijs stel om visite te krijgen. Op een of andere manier wordt mijn EVS daardoor iets waarvan ik straks het gevoel kan hebben dat ik stukjes ervan gedeeld heb, dat mensen weten waar ik het over heb omdat ze er zelf ook waren. Misschien is het daardoor makkelijker om mijn jaar hier mee te nemen als een aansluitend deel van mijn leven en niet iets wat ik helemaal alleen heb meegemaakt.
Natuurlijk zijn we rond geweest in de stad, wat dingen bekeken, met Lieke en Steven heb ik een van de grotten in Budapest bezocht en hebben we een halve dag in de Széchenyi baden gehangen (heel vervelend) en met Remco ben ik naar de opera Tosca geweest :) En om niet te vergeten heb ik natuurlijk gezorgd voor een exclusieve kennismaking met Pálinka!! (Zelfs Lieke vond het lekker!!!!!)

Afgelopen maandag hebben we een meeting gehad op kantoor, 4 uur lang!! Een erg nuttige bijeenkomst. We hebben besproken wat iedereen voor plannen heeft voor de laatste 4 maanden, wat de mogelijkheden zijn voor ons vanuit Egyesek en hoe we de flat-situatie gaan oplossen, want Eymeric gaat voor het eind van deze maand terug naar Frankrijk omdat hij daar een baan heeft voor de zomer. De afsluiting was de ontvangst van onze maandelijkse bijdrage :) altijd een moment om naar uit te kijken natuurlijk.

Mijn plan voor de komende maanden? Zoals ik al zei heb ik echt het gevoel dat het laatste stuk is aangebroken. Het einde is in zicht, maar zeker niet getreurd, want ik heb al een hele hoop gedaan en geleerd over mezelf, over de cultuurverschillen…., maar ik heb ook nog steeds 4 maanden te gaan en een heleboel te doen en te leren.
Ik ga van eind juli tot begin augustus en van half augustus tot eind augustus nog 2 keer een training doen van 2 weken. Dat is nu zeker en ik kijk er enorm naar uit. Daarnaast help ik Viki, de training superviser, met de praktische en logistieke zaken die eraan vooraf gaan, net als ik bij de vorige training heb gedaan.
Ik ben ook erg druk bezig met nog zo veel en goed mogelijk Hongaars te leren. Via een site, conversationexchange.com, waar ik me een tijd geleden heb geregistreerd heb ik nu een aantal Hongaren ontmoet waarmee ik ongeveer wekelijks afspreek. Zij willen hun Engels verbeteren (en 1 meisje heeft 3 jaar in België gewoond en spreekt dus Nederlands, en zij helpen mij met Hongaars. Tis echt een heel leuk en nuttig initiatief en als het dan ook nog gezellig is… wat wil je nog meer. Vaida is net zo bezig met haar Hongaars, dus af en toe proberen wij samen in Hongaars te praten wat echt hilarische effecten oplevert. Jij, ik, goed spreken Hongaars. Tram, geel, blauw beetje, niet? Zie je ons al lopen op straat, de Hongaren die het horen moeten zich dood lachen van binnen denk ik :)
Volgende week heb ik een andere taak te doen op kantoor. Soort van samenvatting maken van de evaluaties van de deelnemers van de vorige training. Verder zullen er de komende maanden af en toe nog wel andere kleine taken bijkomen.
Iets waar ik me ook langzaam op aan het voorbereiden ben is een baan vinden als ik terug kom. Moet zeggen dat ik daar nog steeds erg zenuwachtig van wordt, zeker nadat ik van Lieke gehoord heb hoe geweldig het gesteld is momenteel binnen de GGZ. Maar goed, niet te veel aan denken en kijken naar de mogelijkheden die er wel zijn.
Mijn laatste doel of plan voor de komende 4 maanden is genieten van de tijd die ik nog hier ben, alleen, met mijn huisgenoten en met de visite die nog komt. Natuurlijk ook HEEEEEL belangrijk :)

Vanavond hebben we een pizza party!! bij ons in de flat. Dus ik ga zo maar eens beginnen aan de voorbereidingen. Groentjes snijden, deegje kneden… En vanavond gaan we met zijn allen op stap. Goeie manier om je maand te beginnen toch :) :)

Geniet van de zomer, heb af en toe lol om niks en neem jezelf niet te serieus!!

Cheers!!
Kus,
Saskia

  • 01 Juni 2012 - 16:38

    Lieke:

    Je bent 1 belangrijk ding vergeten: Je hebt Steven zat gekregen van de pálinka. Dat was m nog niet eerder overkomen ;P

  • 01 Juni 2012 - 16:50

    Saskia Kruter:

    Dat ben ik niet vergeten, maar dat was niet aan mij om publiekelijk te maken :) ;) Dus dank u voor de aanvulling.... maar mensen... hij heeft het overleefd!!!!

  • 01 Juni 2012 - 16:57

    Jolien:

    Je hebt nog 4 maanden te gaan! Lucky you :) Veel plezier in je laatste paar maanden!

    Groetjes Jolien

  • 01 Juni 2012 - 17:00

    Mama:

    Weer 'n mooi verhaal en goede doelen,
    daar wordt ik blij van,knuffels van ons.


  • 01 Juni 2012 - 18:57

    Anneleen:

    Hoi meis,

    lekker bezig zo te lezen ;-) fijn om te lezen dat het zo goed en dat je het daar zo naar je zin hebt!
    Jij ook alvast een hele fijne zomer!!!
    Dikke knuffel en kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hongarije, Boedapest

Vrijwilliger in Boedapest

Recente Reisverslagen:

01 September 2012

Countdown started......

22 Juni 2012

Thumbs up! en lief lachen!

10 Juni 2012

Plannen en verwachtingen??

01 Juni 2012

Budapest, hoofdstuk 3

27 April 2012

Hello again!!
Saskia

Actief sinds 07 Okt. 2011
Verslag gelezen: 469
Totaal aantal bezoekers 65562

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2011 - 30 September 2012

Vrijwilliger in Boedapest

Landen bezocht: