Plannen en verwachtingen?? - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Saskia Kruter - WaarBenJij.nu Plannen en verwachtingen?? - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Saskia Kruter - WaarBenJij.nu

Plannen en verwachtingen??

Door: SaskiaKruter

Blijf op de hoogte en volg Saskia

10 Juni 2012 | Hongarije, Boedapest

Plannen en verwachtingen?? Enkel bezigheidstherapie en entertainment!!

Vorig weekend had ik afgesproken om Sarah te zien, een meisje wat ook haar EVS deed in Budapest en in april terug is gegaan om te beginnen met haar studie. Ik dacht dat ze vrijdag kwam, maar dat bleek donderdag te zijn.. vrijdag hadden we een Pizza Party, dus we zouden elkaar daarna zien in een club hier in de buurt (Instant, voor de bekenden) De Pizza Party was erg gezellig, de helft van de mensen kwam later aan in het gezelschap van opa’s huisgemaakte pálinka en om een uur of 11 zouden we gaan stappen, naar Instant, wat na 12-en werd en een hele hoop gewandel door de straten om uiteindelijk in Szoda (4 minuten van hier) terecht te komen. Sarah dus niet gezien. Nou morgen dan dacht ik.... las ik om 12 uur haar sms, dat ze om 9.45 met haar vriendje ergens zat te ontbijten en om 13.30 hun vliegtuig zou vertrekken..... OH...

Voor het begin van deze week had ik het volgende bedacht. Maandag eerst naar Forrai, om een voor-laatste keer in de klas te zijn, en daarna naar kantoor om van Krisztina te horen wat voor taak ze voor me had (het verwerken van de deelnemers’ evaluatieformulieren van de Dance Training), waar ik dan mijn dinsdag en woensdag zo nodig aan kon besteden. Zo gezegd zo gedaan en dinsdag ochtend met mijn laptop naar kantoor… 13.00 hmmm klaar…. OK…

Woensdag dacht ik dus eigenlijk naar kantoor te gaan, daarna ‘koffie’ te gaan drinken, tussendoor nog ergens eten en om 18.00 een conversation exchange afspraak, als er nog ergens tijd tussen te proppen was zou ik ook nog graag mijn was doen en om 21.00 zou ik met Vaida en haar bezoek naar een concert-achtig iets gaan op de A38 boot. Kantoor was dinsdag al klaar, de koffie werd verzet naar donderdag, was – kleine moeite, dus uiteindelijk had ik zelfs nog uitgebreid de tijd om wat Hongaars te leren…. en toen ik in mijn Hongaarse ‘chat’ zat, smste Vaida dat de boot werd verzet naar donderdag…. Prima…

Donderdag dacht ik ’s ochtends te gaan shoppen, maar ik had woensdag avond geen mail meer gehad en omdat ik er dus niet vroeg uit zou hoeven ben ik woensdag avond vrij laat naar bed gegaan. Beetje uitslapen?? Om 9 uur kreeg ik een sms: 9.50 at Blaha?? Oh… het shoppen gaat dus wel door, had Barka mij een mailtje gestuurd naar saskiakruter@gmail.com ipv s.kruter@gmail.com... Terwijl de bijna 100 mailtjes tot nog toe wel altijd goed zijn gegaan. Ikke dus HOPPA mijn bedje uit, met hun naar de tweede hand winkel kleren zoeken…. Grote winkel, vol met rekken en kleding natuurlijk (wat verwacht je anders :) ) maar niks op maat ofzo doch er wel een systeem in zat… Na een half uur / drie kwartier zoeken ik enigszins gefrustreerd (sommigen van jullie weten hoeveel ik van shoppen houdt….) Te klein, te groot, lijkt leuk… maar nee… AAARRRGGGHHHHH!!! Ik wil hier WEG!!! Half uur later liep ik vrolijk met 2 nieuwe rokjes, 1 korte broek en een shirtje naar buiten voor minder dan 5000HUF (16,50 euro) Donderdag middag dus wat gedronken met een van mijn mede EVSers en donderdag avond zou ik EINDELIJK na weken en maandag een skype date hebben met Anneleen. De eerste 3 kwartier van ons gesprek stond in het teken van een enorme echo aan haar kant waardoor ze alles 3 keer hoorde, maar ik het ook 3 keer moest zeggen omdat ze me niet verstond. Daarna overgeschakeld op skype met haar telefoon…. Elke 2,5e minuut gooide skype ons van de lijn af. En zelfs DAT hebben we toch nog meer dan een uur volgehouden. Hoezo HARDCORE :) :) Ben ’s avond dus maar niet meer mee gegaan naar de boot, beetje moe.

Vrijdag… Breathe in breathe out, breathe in breathe out… en nog wat andere dingen. Niks bijzonders.

Zaterdag… Vanmorgen om half 7 op, mee gaan helpen op een event waar Egyesek ook aanwezig zou zijn. Een familiedag voor de werknemers + gezin van OTP bank in Budapest. Wij zouden daar aanwezig zijn om met de kinderen portemonnees te maken van tetra-pakken (melk pakken etc.) Mijn verwachting was dat er veel mensen zouden zijn en dat we dus heel veel pakken zouden hebben…. Om half 9 begon het gedoe en iets voor 12-en was ons laatste melkpak erdoor…. Het was erg leuk, beetje jammer alleen dat we ruim halverwege door ons materiaal heen waren. Naast ons echter stonden bekenden van een andere organisatie die ook van recycling materiaal tassen maakten. Dus… ik heb mezelf goed vermaakt en aan het einde van de dag liep ik de deur uit met 2 hele coole, nieuwe, zelfgemaakte tassen!!! VET BLIJ!!!! (Het naaiwerk werd deze keer gedaan door mensen van die organisatie, maar het samenstellen van de materialen kon iedereen zelf doen) Ik kreeg ook nog een leuke kom, dat was een van de giften die ze voor iedereen hadden. Ik tegen een uur of 3 alles ingepakt, klaar om te gaan, zet ik mijn nieuwe tas met daarin het kommetje op een stoel, besluit de stoel dicht te klappen, KLENG, kom kapot!!! Ikke naar de ‘gift-hoek’, met mijn gebroken kommetje in mijn handjes…. Pruillipje…. En toen kreeg ik een nieuwe :) :)
Voor een vrouw die weinig houdt van shoppen en al helemaal niet veel tassen heeft dus een goeie score deze week :)
Vanavond zouden we met zijn allen gaan stappen, Vaida heeft vandaag 3 vrienden op bezoek en 3 EVSers van Hollókõ zijn bij Eymeric omdat hij over 10 dagen vertrekt. We zouden rond 11 uur vertrekken, dus om 10 uur…. Laat ik vandaag eens de tijd nemen om me klaar te maken, ben de afgelopen 3 dagen ook niet mee geweest, dus dan doen we dat vandaag. Om 11 uur was ik klaar om te gaan en tevreden met het resultaat, we doen nog even een drankje in de keuken….. donder…… bliksem…… regen……. STORTVLOED!!! Hmmm… kaartspelletje dan maar????? :)

Kortom dus een leuke en goeie week gehad, maar waarvoor toch al die plannen en verwachtingen??
Men zegt wel, het leven is wat er gebeurt terwijl je andere plannen maakt. De les voor vandaag, plannen en verwachtingen zijn je persoonlijke bezigheidstherapie en entertainment, als je ondertussen maar wel geniet en beleeft wat het leven aan je geeft.

Zo en nu… afschminken, haartjes UIT de knoop halen en op weg naar dromenland!!

Kus en knuffel!!

  • 10 Juni 2012 - 07:15

    Papa Mama:

    Nou dat is 'n wijze les voor mensen die ALLES willen plannen! lukt niet altijd hé. mooi verhaal,kuffels terug.

  • 10 Juni 2012 - 09:53

    Leo :

    Hey sas, mooi om te lezen dat het goed met je gaat .kun je al een aardig woordje hongaars ? Wanneer kom je weer naar NL ?veel plezier daaro .groet leo

  • 10 Juni 2012 - 11:32

    Nick Adriaans:

    vind ik leuk!

  • 10 Juni 2012 - 11:32

    Nick:

    vind ik leuk!

  • 10 Juni 2012 - 21:11

    Marieke:

    Lekker bezig zusje ;) dikke knuffel terug xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hongarije, Boedapest

Vrijwilliger in Boedapest

Recente Reisverslagen:

01 September 2012

Countdown started......

22 Juni 2012

Thumbs up! en lief lachen!

10 Juni 2012

Plannen en verwachtingen??

01 Juni 2012

Budapest, hoofdstuk 3

27 April 2012

Hello again!!
Saskia

Actief sinds 07 Okt. 2011
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 65562

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2011 - 30 September 2012

Vrijwilliger in Boedapest

Landen bezocht: