Hello again!! - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Saskia Kruter - WaarBenJij.nu Hello again!! - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Saskia Kruter - WaarBenJij.nu

Hello again!!

Door: SaskiaKruter

Blijf op de hoogte en volg Saskia

27 April 2012 | Hongarije, Boedapest

Al weer twee maanden geleden, wat gaat de tijd soms toch snel!!! En nu is het alweer eind April en volop lente!!!
Februari begon natuurlijk in Nederland, voor de verjaardag van Marieke. Een welkome verassing voor haar kant, dat was me zeer duidelijk. Daarna weer terug naar Budapest en ik moet eerlijk zeggen op dat moment had ik het wel ff gehad met dat op en neer gereis. Over de rest van februari valt weinig interessants te vertellen. Wat meetings hier en daar voor van alles, nog wekelijks een paar keer naar de scholen voor Engelse les of een workshop/presentatie, een enkel feestje….. Maar aangezien onze activiteiten op school langzaamaan ten einde liepen stond de maand uiteindelijk vooral in het teken van “en wat zullen we nu eens gaan doen? :)” Op zich dus een erg rustige maand, maar toch ook een beetje stressvol omdat ik zoekende was.

Na februari zijn er langzaam steeds meer dingen bij gaan komen. Ik ga nu eigenlijk niet meer naar school toe, maar ben vooral bezig met de trainingen. Ik ben in maart eerst zelf met Vaida anderhalve week in Hollókõ geweest voor een Communicatie training. Was sowieso lekker om even eruit te zijn en samen met Vaida heb ik ook veel lol gehad. Naast natuurlijk zelf bezig te zijn met alles wat we daar gepresenteerd kregen, konden we samen ook veel lol hebben over dingen die we in elkaar herkennen aan communicatie stijlen. Zo van jij doet altijd zo of zo… of gewoon in een deuk liggen om iets wat je altijd al wel zag, maar wat nu dan ineens heel erg opviel. Bijvoorbeeld na een presentatie over direct/indirect en taak/mens gericht zijn en onszelf daarin geplaatst te hebben, kwam ik dan met een heel praktisch lijstje om iets te vragen en lag zij helemaal in een deuk. :D Anyway, erg leerzaam en ook erg leuk.

De afgelopen paar weken ben ik druk geweest met assisteren bij een training en een media conferentie die er aan zitten te komen. Mijn taak was / is vooral om contact te houden met alle deelnemers. Dus emailen, inschrijfformulieren aannemen, checken, alles in een schema, vragen beantwoorden, nieuw schema, zorgen dat iedereen zijn tickets boekt en dat aan mij doorgeeft… weer een nieuw schema :) Excel en ik zijn weer goede vriendjes geworden :) Alles bij elkaar in elk geval een gevoel dat ik lekker ergens mee bezig was en ben en heb het allemaal goed onder controle. Het ligt me wel. En wat ik er ook van leer naast het bijhouden van administratie op zich, is hoe om te gaan met de stress die het geeft… die eigenlijk ook wel lekker is, maar te zorgen dat ik er energie en een goed gevoel van krijg in plaats van gewoon alleen maar stressen. Anyway, moeilijk in zo in woorden om te zetten maar ik heb er lol in om zelf te zien hoe ik om ga met al die dingen. Van de ene kant wil ik iets doen, dan doe ik iets, maar dan ga ik denken dat ik misschien iets vergeet of niet goed doe, daar krijg ik stress van (of denk ik dat ik stress heb), maar eigenlijk kan ik het goed aan en is het juist een ‘belangrijke taak’ waar ik steeds naar op zoek was. Uiteindelijk is het allemaal prima in orde en is het gewoon grappig om te zien hoe je (ik in dit geval) je eigen realiteit en ervaringen creeërt. Soms ‘kijk ik dan van een afstand’ naar mijn eigen gedrag en zie mezelf heel druk in rondjes rennen.

Ik ben nu inmiddels over de helft van mijn EVS. Natuurlijk is het helemaal niet geworden zoals ik van tevoren had verwacht. Alleen maar veel anders, en meer, en leerzaam, niet allemaal even leuk, en ondertussen gewoon amazing, maar ook de normaalste zaak van de wereld. :D

De afgelopen weken ben ik ook weer vereerd met bezoek. Eerst Evelien een week. Lekker een weekje samen chillen, weer wat dingen gezien en ondernomen en natuurlijk een gezellig drankje en dansje in de kroeg hier en daar. De tweede dag dat ze er was hebben we buiten in een parkje gezeten en ben ik zelfs nog bruin geworden!! Jammer genoeg was het weer in het weekend wat minder… maar niet getreurd… Lord of the Rings Marathon!!! Hehe… We zijn onderandere ook naar de Opera geweest, na 2 uur zitten terwijl er weinig gebeurde kwam de eerste pauze…. Twas mooie muziek enzo, heerlijk ook om een slaapje bij te doen, maar eerlijk gezegd ook wel een kleiiiin beetje saai en lang (Parsifal), dus toen zijn we maar gegaan. En op een zonnige maandag morgen besloten we om de Citadelle te gaan bezoeken. Dan ongeveer een half uur lopen, redelijk stijl naar boven. En toen we in het midden ergens een even genoten van een bankje, werd ons mooie uitzicht opgefleurd door een potloodventer!! Wat ons in de dagen daarna zo nu en dan onverwachts visuele effecten gaf van een dansende piemel. :S Hahaha

Afgelopen week zijn mama en Marieke hier geweest. Was fijn om ze weer even te kunnen zien en vast te kunnen houden. Ik heb van HEEEEL VEEEEEL mensen de groetjes gekregen. Allemaal enorm bedankt!! Fijn dat jullie aan me denken. We hebben een leuke en drukke 2,5 dag gehad. Naar de Opera (La Traviata, erg mooi, mooie muziek en stemmen), boottochtje, middagje naar het Széchenyi bad, lekker uit eten geweest, een Free Walking Tour gedaan en ’s avonds natuurlijk het uitzicht bekeken vanaf het Fishermans Bastillion over de stad met alle mooie lichtjes. Dat ligt hoog en aan de Buda kant, dus heb je een mooi uitzicht over de stad. Het weer was best lekker, maar een beetje warm, koud, jas aan, jas uit…. Dus nu ben ik een klein beetje verkouden. Snif. Direct aan de Vit-C, citroen, paracetamol, uitje naast mijn bed en het is al weer minder aan het worden.

Maandag ga ik weer naar Hollókõ. Voor 2 weken deze keer. We gaan met zijn allen, Vaida en ik in het team en de andere 4 zijn deelnemers voor de Guide your Life training. Ik ben dus nu nog bezig met de laatste administratieve regelingen…. Zorgen dat iedereen weet waar ze wanneer moeten zijn en… pfff.. nog een heleboel kleine dingen bij elkaar. Ik heb er echt heel veel zin in!!! Dit is eenzelfde soort training als die ik in Ommen bij Olde Vechte zelf ook heb gedaan en ook al eerder in het team heb gezeten. Ben heel erg benieuwd hoe het hier zal zijn en hoe mijn mede EVSers het zullen gaan vinden.

Oh!! Zou ik bijna vergeten. Een paar weken geleden zijn hier 2 dagen lang een aantal mensen geweest, journalist en camera mensen van Euronews, en die hebben een filmpje gemaakt van ons als EVSers. Twee hele dagen lang hebben ze ons op allerlei plekken gevolgd en gefilmd, moesten we dit doen en dat, en zo zeggen en lopen en nog een keer en nog een keer en NOG een keer. Uiteindelijk filmpje van bijna 5 minuten :D Tis allemaal wat, maar uiteindelijk waren het 2 leuke dagen en vooral ook leuk om het een keer mee te maken. (Natúúrlijk snap ik er niks van en ben ik het niet helemaal eens met het stukje wat ze van mij hebben gekozen…. Maar ja, zo vind je dat zelf altijd denk ik..)
http://www.euronews.com/2012/04/20/voyage-of-self-discovery/

Tot de volgende keer!!
Liefs, knuffels, kus,

Saskia

  • 27 April 2012 - 17:22

    Sjaan:

    mooi verhaaaaaaaaaaaaaaal! saskia,:)knuffel.

  • 28 April 2012 - 05:48

    Lieke:

    hey sas,

    leuk weer eens wat van je te lezen en fijn om te horen dat je het allemaal zo naar je zin hebt. tot over een aantal weekjes!

  • 01 Mei 2012 - 21:53

    Nick:

    Hoi Saskia,

    Mooi verhaal weer! En heel leuk om dat filmpje te zien en te zien hoe jullie project daar is.
    Ik vind 't een goed stukje ;) ook dat van jou.

    Op bardomundo.worldpress.com zie je een stukje meer van mijn EVS. Laat je Portugese collega 't maar 's een keer zien :)

    enjoy!

    Nick

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hongarije, Boedapest

Vrijwilliger in Boedapest

Recente Reisverslagen:

01 September 2012

Countdown started......

22 Juni 2012

Thumbs up! en lief lachen!

10 Juni 2012

Plannen en verwachtingen??

01 Juni 2012

Budapest, hoofdstuk 3

27 April 2012

Hello again!!
Saskia

Actief sinds 07 Okt. 2011
Verslag gelezen: 349
Totaal aantal bezoekers 65562

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2011 - 30 September 2012

Vrijwilliger in Boedapest

Landen bezocht: