Hostel...appartement...hostel...??? - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Saskia Kruter - WaarBenJij.nu Hostel...appartement...hostel...??? - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Saskia Kruter - WaarBenJij.nu

Hostel...appartement...hostel...???

Door: SaskiaKruter

Blijf op de hoogte en volg Saskia

14 Oktober 2011 | Hongarije, Boedapest

Nog voor mijn vertrek in Nl kreeg ik bericht van Tamas uit Budapest dat hij een mooi, ruim en vrij goedgelegen appartement voor ons had gevonden in de stad. Met als grootste voordeel dat het een (van binnen) geheel nieuw appartement zou zijn, maar de verbouwing was nog niet helemaal klaar dus zouden we er pas de 10e oktober in kunnen. Om dat probleem te overbruggen had Tamas een mooi hostel voor ons gevonden, ook dichtbij waar we de eerste week zouden spenderen. Vond ik dat vervelend? Nee, natuurlijk niet als je daarna een jaar in een geheel nieuw appartement kunt verblijven, met een keuken, 2 badkamers, aparte wc en ieder een eigen slaapkamer. En het hostel, of eigenlijk guesthouse, was inderdaad mooi, netjes, niet te groot, waar we met zijn 3en op één kamer verbleven. Zoals ik al heb gezegd klikt het goed met mijn huisgenoten, enige minpuntje is dat we niet uit konden pakken. In de loop van de eerste week kregen we te horen dat de verbouwing iets langer zou duren en we de 12e intrek konden nemen in ons appartement. Dit kwam ook goed uit want vanaf de 12e was het guesthouse volgeboekt en moesten we er uit. Wij helemaal toeleven naar die dag natuurlijk, met steeds de herhaling het is leuk en gezellig hier, we hebben elkaar goed leren kennen door een kamer te delen en zullen ook erg blij zijn als we straks UIT KUNNEN PAKKEN!! Woensdag ochtend vol goeie moed en enthausiasme richting Egysek office. (Je voelt m al aankomen???) Korte meeting met Tamas en daarna naar het appartement. De eigenaar stond ons op te wachten en we volgden hem naar boven... vol spanning... (koffers stonden al klaar en gepakt in het guesthouse). Hij deed de deur open en........... wat we zouden moeten zien was een mooie nieuwe keuken... wat we zagen was een 'bouwplaats', stoffig, vol met gereedschappen en bouwmaterialen en ipv kasten aan de muur kaal beton.... :S :S (huil huil). De rest van de kamers en badkamers bekeken. Zagen er erg mooi uit..... als je door de stoffigheid heen keek. Hmmmmm... dan maar ff naar buiten voor overleg over de stand van zaken en een logisch vervolg (we moesten het guesthouse uit!!!!) De eigenaar, een op het eerste gezicht hele vriendelijke behulpzame jongen zei welgemeend: '2 mensen kunnen er vandaag al wel in, en dan kunnen we de andere kamers afmaken'. Vaida Célia en ik hadden zoiets van: Lieve schat... nou moet je eens luisteren, wij vrouwen zijn een ander soort wezen dan jullie mannen. Het eindresultaat lijkt veelbelovend en we zijn je dankbaar.... MAAR.... jullie zijn nog volop in verbouwing, het is stoffig, dus worden al onze spulletjes vies en kunnen we niet in pyama op slippers rondlopen en bovenal... we kunnen niet eens een KOPJE THEE zetten!!!! Dat KAN toch niet???? :D (Tamas was het trouwens met ons eens dat het nog niet de beste omstandigheden waren, dus het is niet alleen vrouwengeneuzel!!) Maar wat nu? Geusthouse was geen optie dus ergens anders heen. Daar vonden we weer een ander voordeel aan het mooie Budapest.. hostels genoeg!! Zeker in deze tijd van het jaar. Dus een belletje en 5 minuten later op weg naar een ander hostel, 2 straten verderop. Dit hostel heeft plaats voor 26 mensen, verdeeld over 3 kamers, maar wij zouden met zijn 3en een kamer voor onszelf krijgen omdat het toch niet druk is. Even rondgekeken.... het is OK (maar ook niet meer dan dat ;) ) Het wordt gerund door een man, die erg amicaal en lay-back is. De schone was ligt in een hoop op de bank... schone handdoeken?? oh ja... ff zoeken... hier... De keuken.... ach het eten is ook buiten de deur erg goedkoop hier dus dat is wel te doen voor een paar dagen. We kunnen thee zetten en een broodje roosteren, maar dan moet je wel de knop vasthouden anders doet ie het niet... :S
Maar goed, we zitten dus nu ergens anders, hebben onder elkaar steeds grapjes over kleine dingen... 1 douche??? hoezo kun je de was niet opvouwen als je een hele dag binnen zit??? een andere slang voor de douchekop zou handig zijn, mits je wilt dat er meer water uit de kop dan uit de onderkant komt natuurlijk..... :D (Maar mam, maak je geen zorgen, het is best goed vol te houden hier voor die paar dagen, hoewel als jullie komen ik een ander plekje zal zoeken :D)
Met alle goeie hoop in de wereld kunnen we zondag of maandag intrek nemen in ons appartement wat echt heel mooi gaat worden. Ook hebben we daar internet, maar pas vanaf 1 november (contract geneuzel). Tot die tijd heb ik internet in de office en legio internetcafe's hier, dus dat komt wel goed wat betreft mailen enzo. Skype wordt lastiger.

Oh en nog iets anders om naar uit te kijken.... maandag begint onze eerste les hongaars!!!!! Jipppie!!!!!!

Vanavond gaan we eerst ff naar een tsjechische avond, georganiseerd door een (Tsechisch...duh....) meisje die ook als vrijwilliger in Budapest is. Dus andere EVSers leren kennen, hapje drankje.... en daarna gaan we naar een van de scholen die een NON-STOP basketbal event houden vandaag. Ze beginnen om een uur of 5 en spelen dan de hele nacht door!!! (Anders zouden de kids waarschijnlijk ergens op een feest de nacht doorhalen dus ach.) Maar leuk initiatief en ze hebben ons uitgenodigd, dus uiteraard gaan we even ons gezicht laten zien. Daarna gaan we waarschijnlijk nog wel even stappen ofzo. Oh ja, ik had nog beloofd te vertellen over mijn ervaring afgelopen maandag in Morrison 1. Nou mensen... Nieuwflash: ik wordt oud!!!!! of ik weet gewoon niet meer hoe ik old-school moet feesten. Ik liep daar rond met de gedachten het is te druk, ik ben te nuchter....hmmmm... ik ben lang.... ik kom niet in de muziek.... in hemelsnaam wat doe ik hier, ik zou liever thuis zitten met mijn boek!!!!! How pathetic is that???(Ze hebben hier trouwens wel een beter volume wat betreft de muziek.... MAN nederlandse dj's snappen niet dat ik over 10 jaar nog steeds gebruik wil kunnen maken van mijn oren... :S Maar goed... ik hou gewoon meer van een kroeg waar je een beetje kunt rondlopen, kletsen, dansen, drankje doen, meer kletsen etc. Vorige week woensdag in Szimpla was meer mijn smaak en volgens mijn huisgenoten gaat het ze wel lukken om mij weer te leren hoe het moet.... dus mensen... ER IS NOG HOOP!!!! :P

Liefs,
Saskia

  • 14 Oktober 2011 - 17:04

    Marieke:

    Nou nou, wat een verhaal. Ik zou ook niet gelukkig worden met zo'n douche, als je die huurbaas (issie leuk?) ff vriendelijk aankijkt met zn 3tjes moet er vast een nieuwe slang los te peuteren zijn :D good luck

    Gaaf joh dat je Hongaars gaat leren, sok szerencsét (die zou veel succes moeten betekenen... dankzij google)

    xoxo

  • 16 Oktober 2011 - 06:31

    Leonie:

    Hai Sas, wat super om je zo te kunnen volgen, bedankt voor je linkje. Laat het avontuur beginnen! Leuk joh. En fijn dat je je huisgenoten zo wat beter leert kennen...en Hongaars leren, goed bezig!! En hoe is het verder? Mooie omgeving en hoe is het weer? Veel plezier daar.

  • 16 Oktober 2011 - 06:33

    Leonie:

    Oooooh, ik zie nu pas je oudere reisverslagen...met de eerste indruk etc. Zal eens bij foto's gaan kijken ;-)

  • 16 Oktober 2011 - 06:38

    Lieke:

    Pfft, dat gaat er lekker hongaars aan toe zeg. Hopelijk is je appartement snel klaar, dan zit je daar wel lekker voor de rest van het jaar.

    Hongaase les, wat tof. Steven zal vast jaloers op je zijn.

  • 16 Oktober 2011 - 18:41

    Ton En Ina:

    Hoi Saskia,leuk om jou reis verslag te lezen.
    Fijn dat alles goed gaat.
    Vandaag Pa en ma en opa en oma ontmoet op de herfstbraderie in Beek en Donk op het van Thielplein.
    Wij blijven je volgen via de reis verslagen .Doe je best bij de eerste les Hongaars
    Groetjes en Kus Ton en Ina

  • 17 Oktober 2011 - 17:49

    Ester:

    Hey Saskia,
    Jee wat een ervaringen, en dat in 10 dgn veel belovend!!! hi! Heb net al je verslagen "even" gelezen! Als je je verveelt kun je altijd nog een boekje schrijven!!!Leuk!
    Nou have fun en ik blijf op de hoogte!
    Groetjes Ester
    Waar blijven de foto's???

  • 18 Oktober 2011 - 19:00

    Linda Van Lierop:

    He die Saskia
    Leuk om je avonturen te lezen.Zo kunnen we je op afstand blijven volgen. Je hebt een leuke manier van schrijven! Wie weet kun je nog eens een romannetje schrijven hihi. Nou geniet,leer en blijf vooral schrijven Dan blijven wij op de hoogte
    Liefs Linda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hongarije, Boedapest

Vrijwilliger in Boedapest

Recente Reisverslagen:

01 September 2012

Countdown started......

22 Juni 2012

Thumbs up! en lief lachen!

10 Juni 2012

Plannen en verwachtingen??

01 Juni 2012

Budapest, hoofdstuk 3

27 April 2012

Hello again!!
Saskia

Actief sinds 07 Okt. 2011
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 65661

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2011 - 30 September 2012

Vrijwilliger in Boedapest

Landen bezocht: